Mic Dejun,  Reţete

Granola cu ciocolată, migdale şi alune

Bună dimineața! Da granola, la tine mă uit! Bucăți mari de ovăz, o mulțime de fructe uscate, fulgi de cocos, migdale şi alune crocante. Şi ciocolată. Da, ciocolată!

Vă place granola la fel de mult ca mine? De când am descoperit această reţetă simplă în urmă cu un an, nu mă mai satur! Este o opțiune rapidă pentru micul dejun și una destul de sănătoasă!

Cea mai bună parte despre granola de casă este că poți controla ce pui în ea! Vreau să spun că posibilitățile sunt nesfârșite, nu-i așa? Și cei care nu sunt fanii granola îi invit să încerce să o prepare acasă înainte de a spune nu! Serios! Credeţi-mă! O să vă placă!

Ce este granola, vă întrebaţi?

Granola este un micul dejun, dar este și o gustare foarte populară. Ovăzul, alunile, nucile, și fructele uscate coapte în cuptor oferă o culoare aurie şi o mireasmă plăcută. Vă puteţi bucura de un castron de granola cu iaurt, miere, sirop de arțar, fructe, lapte sau ca topping pe deserturi. Puteţi face batoane cu granola și să le luaţi cu voi la școală, la servici sau în drumeții, oriunde altundeva!

De ce este atât de grozavă?    

  • Ingrediente simple, ieftine şi accesibile la vrac
  • Foarte uşor de pregătit
  • Fără plastic. Imaginaţi-vă cât plastic aliminaţi dacă alegeţi să preparaţi granola în casă în locul celei cumpărate! Dar ce nu facem noi pentru a renunţa la plastic, nu-i aşa?
  • De casă! Voi controlaţi ingrendientele.

Ingrediente

  • 500 grame fulgi de ovăz (disponibli la vrac sau ambalaţi în pungi de hârtie în orice supermarket)
  • o tabletă de ciocolată neagră
  • 2 banane coapte (folosite drept îndulcitor înlocuiesc zahărul)
  • nuci şi seminţe (orice fel de nuci aveţi la îndemână, pot fi migdale, alune, seminţe de bostan sau de floarea soarelui, seminţe de chia, seminţe de cânepă)
  • o lingură pudră de cacao
  • o linguriţă pudră scorţişoară
  • fulgi de cocos
  • fructe uscate – stafide, goji
  • opţional, pentru o aromă mai dulce, câteva linguri de sirop de agave sau de curmale

Mod de preparare

  • Preîncălziţi cuptorul la 160C și aşezaţi într-o tavă o hârtie de copt  
  • Într-un bol mare amestecaţi fulgii de ovăz, nucile, seminţele şi ciocolata cuburi. Adăugaţi cele două banane pisate (le puteţi da prin blender pentru a crea un piure cremos). Adaugaţi apoi pudra de cacao, scorţişoară şi un praf de sare.
  • Amestecaţi toate ingredientele bine şi răspândiţi-le pe tava de copt.     
  • Coaceţi amestecul timp de 20 de minute verificând şi amestecând compoziţia astfel încât să se prăjească uniform.
  • La final adaugaţi fructele uscate şi fulgii de cocos. Lăsaţi amestecul să se răcească înainte de a-l transfera într-un recipient etanș.  

Savuraţi granola cu iaurt sau lapte de migdale şi fructe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *