Budincă de chia cu matcha

Budincă de chia cu matcha

Am descoperit pudra de matcha. Yey! Sunteţi familiarizaţi cu acest ceai verde vibrant? Probabil că am avut capul în nisip până acum.

Căutați o opțiune de mic dejun sănătoasă? Daţi-i o şansă acestei budinci de chia cu matcha! Combinaţia ceaiului verde de matcha și a semințelor de chia fac o reţetă perfectă pentru un mic dejun sănătos. Această budinca cremoasă cu matcha şi seminţe de chia, plină de fibre și grăsimi sănătoase este perfectă servită cu granola și fructe proaspete.

Reţeta aceasta necesită o planificare înainte de a o savura, deoarece durează cel puțin trei ore pentru a crea gelul de semințe de chia împreună cu laptele. De obicei, o prepar cu o noapte înainte și o las să se așeze în frigider pentru cel puţin 8 ore.

Câteva dintre numeroasele beneficii ale acestui super-aliment numit Matcha includ:

  • Bogat în proteine, fibre, antioxidanți    
  •  Îmbunătățește sănătatea digestivă     
  • Stimulează energia și metabolismul     
  • Ajută la construirea musculaturii și la arderea grăsimilor     
  • Promovează sănătatea pielii, părului și a unghiilor     
  • Ridică starea de spirit     
  • și multe altele

Această pulbere de ceai verde oferă energie susținută în comparaţie cu cafeaua care deobicei vă oferă o stare de nervozitate. Grasimile sănătoase și fibrele din semințele de chia vă vor ține satisfăcuţi toată dimineața. Adaugaţi granola sau nuci și, bineînțeles, fructe proaspete sau piure de fructe.

Matcha are o aromă pământie ușor dulce. Crează un ceai verde plin de culoare, când este amestecat cu apă. Este diferit de ceaiul pe care-l găsiți la plic. Matcha este rezultatul frunzelor întregi de ceai verde măcinate într-o pulbere foarte fină. Poate fi folosit în piureuri, latte, înghețată. Am văzut-o adăugată şi în vafe.

Matcha este bogată în vitamina C, ambalată cu antioxidanți buni și conține aminoacidul L-Theanine, care calmează organismul. Conține cofeină, însă la un nivel mult mai redus ca cea din cafea.

Această budincă poate fi făcută cu o noapte înainte pentru o gustare rapidă la micul dejun, conţine cele mai bune alimente care vă vor ajuta să vă simțiți energizați și fericiți toată dimineața.

Ingrediente

  • 1/4 pahar seminţe de chia
  • 1 1/2 pahar lapte de migdale, soia sau orice alt tip de lapte aveţi la îndemână
  • 2 linguriţe pudră de matcha
  • 1 lingură sirop de curmale, agave sau miere
  • Opţional: esenţă de vanilie
  • topping de fructe la alegere

Mod de preparare

  • Amestecaţi într-un castron semințele de chia cu laptele.
  • Într-un alt castron mai mic, amestecaţi pudra matcha cu puțină apă fierbinte. Aceasta împiedică pudra matcha să se adune când este amestecată în budinca chia.
  • Adăugaţi amestecul rezultat, siropul de agave și vanilia cu amestecul din semințe de chia şi amestecaţi bine toate ingredientele timp de un minut.
  • Aşezaţi compoziţia în frigider și lăsaţi-o să stea peste noapte sau cel puțin 2-3 ore.
  • Adaugaţi fructe proaspete, granola si alte toppinguri la alegere

Aţi încercat gemul de chia? Dacă nu vă recomand această reţetă simplă cu fructe de pădure.

Back to Top